وبلاگ

نمای ترکیبی خاص سنگ و آجر

آجر نسوز - آجر نما - آجرکویر

نمای ترکیبی سنگ و آجر نما یک انتخاب منحصر به فرد

نمای ترکیبی سنگ و آجر نما یکی از بهترین و به روز ترین نماهای ساختمانی می باشد. استفاده از اجزا و متریال زیبا و باکیفیت در نمای ساختمان از اهمیت بسیاری برخوردار است. معمولا از انواع سنگ و آجر برای نمای ساختمان ها استفاده می شود. طراحی نمای ترکیبی سنگ و آجر از جمله موارد بسیار خلاقانه و خاص می باشد.

در این نوع طراحی با استفاده از دو متریال سنگ و آجر نمای ساختمان شکل می گیرد. البته می توان از ترکیب های دیگری نیز در نما استفاده نمود. ترکیب سنگ و چوب، آجر و شیشه، کامپوزیت و بتن اکسپوز از جمله سایر موارد می باشد. اما موضوعی که کاملا مشخص می باشد، این است که ترکیب سنگ و آجر کاربردی ترین و زیباترین ترکیب برای نمای ساختمان می باشد. با استفاده از این دو متریال در نمای ساختمان می توان میزان رطوبت و حرارت انتقالی به داخل را کنترل نمود. این در حالی است که سایر متریال ها از چنین ویژگی هایی برخوردار نمی باشند. همچنین ترکیب رنگ سنگ و آجر می تواند جلوه ی زیبایی را به ساختمان ببخشد.

 

نمای ترکیبی سنگ و آجر - آجرکویر

نمای ترکیبی سنگ و آجر

 

انواع آجر نماها

انواع آجر های مختلفی در بازار موجود می باشد. آجر نما نسوز بیشترین کاربرد را در نمای ساختمان ها دارد. این نوع آجر نماها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و رطوبت می باشند. آجر نمای نسوز می تواند دمایی معادل 1500 درجه سانتی گراد را تحمل نماید. همین ویژگی سبب می شود تا ساختمان مقاومت بالایی را در سانحه هایی مانند آتش سوزی داشته باشد. تنوع رنگی در این نوع آجرها بسیار زیاد می باشد و تقریبا می توان رنگ آجر مناسبی را برای هر نوع سنگ پیدا نمود. بنابراین با انتخاب و خرید آجر نسوز می توانید یک نمای بسیار مقاوم و زیبا را در ساختمان ایجاد نمایید.

انواع آجرهای نسوز عبارتند از آجر نسوز سمیرم، آجر نسوز شاموتی، آجر نسوز مشکی و قهوه ای، آجر نسوز سفید و آجر نسوز رستیک. هر کدام از این آجرها دارای رنگ و ویژگی های منحصر به فردی هستند که می توان در موقعیت های مختلف از آن ها استفاده نمود. آجر نسوز سمیرم دارای رنگی تقریبا تیره است و مقاومت بالایی را در برابر حرارت دارد. آجر نسوز شاموتی رنگی تقریبا روشن دارد و می توان آن را با سنگ های مختلفی ترکیب نمود. آجر نسوز مشکی و قهوه ای دارای تیره ترین رنگ در بین آجر نماها می باشد و می توان از آن در نماهای مدرن استفاده نمود. آجر نسوز سفید از جمله متریال های بسیار پرکاربردی است که ترکیب بسیار زیبایی را با سنگ های رنگ روشن ایجاد می نماید. آجر نسوز رستیک حالت قدیمی و رستیک را به نمای ساختمان می بخشد.

 

آجر نسوز در نما - آجرکویر

ترکیب سنگ و آجر نسوز در نما

 

از چه ترکیب هایی می توان برای نمای ترکیبی سنگ و آجر نما استفاده کرد؟

نمای ترکیبی سنگ و آجر نما یکی از نماهای بسیار پرطرفدار و مقرون به صرفه می باشد. از انواع سنگ و آجرها می توان برای این ترکیب استفاده نمود. ترکیب آجر نسوز سمیرم با سنگ گرانیت مشکی نطنز از جمله ترکیب های بسیار زیبا و کاربردی می باشد. در صورتی که طرفدار نماهای تقریبا مدرن و تیره رنگ هستید توصیه می شود حتما به این ترکیب فکر کنید. البته انتخاب نوع آجر و سنگ باید بر اساس موقعیت و سلیقه شخص انجام شود. توجه داشته باشید که در صورت انجام یک انتخاب تخصصی می توانید یک نمای بسیار زیبا را ایجاد نمایید. انجام مشاوره با یک معمار حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

ترکیب سنگ تراورتن با آجر نمای سفید از جمله ترکیب های بسیار ترند و کاربردی می باشد. البته آجر نمای سفید با سنگ مرمریت نیز می تواند ترکیب بسیار زیبایی را به وجود آورد. سنگ لایم استون نیز از دیگر سنگ های رنگ روشن است که می توان با آجرهای نسوز سفید و یا آجر شاموتی ترکیب کرد. به طور کلی انتخاب نوع ترکیب کاملا سلیقه ای می باشد. انتخاب ترکیب رنگی روشن و یا تیره در موقعیت مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در حال حاضر برای زیبا تر شدن شهرها از رنگ های روشن استفاده می شود. اما اگر شما به دنبال نمای خاص و منحصر به فردی هستید، می توانید از آجر و سنگ های رنگ تیره استفاده نمایید.

 

آجر نسوز در نما - آجرکویر

ترکیب آجر و سنگ در نمای ساختمان

 

 

مزایای استفاده از نمای ترکیبی سنگ و آجر نما

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از نمای ترکیبی سنگ و آجر نما کاهش هزینه های مربوط به نمای ساختمانی می باشد. توجه داشته باشید که استفاده از سنگ برای نما می تواند هزینه ی بسیار زیادی را داشته باشد. آجر نماها قیمت پایین تری را نسبت به سنگ دارند. همین موضوع سبب می شود تا هزینه ی کمتری صرف ساخت نمای ساختمانی گردد. طراحی زیبا و خلاقانه از دیگر ویژگی های نماهای ترکیبی می باشد. با استفاده از دو نوع متریال نمای ساختمان از حالت یکنواختی خارج شده و زیباتر می گردد. همچنین با استفاده از این دو متریال می توانید انواع نماها را پیاده کنید. نمای رومی که در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین نماها در کشور می باشد، با استفاده از سنگ و آجر نما حالت بسیار زیبایی را ایجاد می نماید.

از دیگر مزیت های استفاده از نمای ترکیبی سنگ و آجر نما راحتی و سرعت در نصب و اجرای آن می باشد. در این حالت شما می توانید از دو اکیپ برای نصب نما استفاده نمایید. این کار سرعت نصب را بسیار افزایش می دهد. سازگار بودن آجر نما و سنگ با هر آب و هوایی از دیگر مزیت های این نوع نما می باشد. آجرهای نسوز مقاومت بسیار بالایی را در برابر حرارت و رطوبت دارند. این موضوع سبب می شود تا در هر شرایط اقلیمی به راحتی بتوانید از آن ها استفاده نمایید. عایق بودن در برابر صوت نیز از دیگر مزایای استفاده از این نوع نما می باشد. توجه داشته باشید که برای انتخاب و خرید سنگ ساختمانی  مناسب حتما باید با یک معمار و طراح حرفه ای مشورت نمایید. در مواردی که متریال های به صورت غیر تخصصی انتخاب می شوند، زیبایی نما ساختمان دچار مشکل می گردد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.